Sunday, March 04, 2007

Vårkänslor

Lite bus orkar jag idag igen...



Idag har utebordet kommit fram (omstoppat under presenning för säkerhets skull...), och husse har oljat in det medan vi tog en promenad med lite fotgående och lite bus. Man fick verkligen vårkänslor av vädret idag! Kalle ska dock alltid överdriva, han tyckte det var grillväder. Det säger han så fort det inte regnar eller snöar. Idag märktes inte mycket av trötthet från igår inte. Fotgåendet är uselt, men då vet vi i alla fall vad vi ska träna vidare på. Det är nästan värre när det står stilla och man inte kommer vidare. När vi kom tillbaka från prommisen tog vi hjälp av Kalle som kastare för att träna på att gå fot när hon vet att nån står där ute och ska kasta, mycket bra störning visade det sig. Hon har såå svårt att koncentrera sig på mig trots korvslantar som kommer flygande från min mun när hon gör rätt. Vi får fortsätta med detta. MEN- upptagen var fina, idag plockade hon dummyn mitt på och lämnade av suuperfiint! Alltid något ju.






Hehe, vatten!















Kolla de söta vårblommorna, både vintergäck, snödroppe och gullehund!






När vi kom in ställde jag mig och bakade morotskaka till jobbet imorgon. Vi har planeringsdagar och kan behöva lite extra socker att hålla oss vakna med när inte eleverna är där och gör det :D Salsa fick ett mumsigt märgben som belöning för helgens slit.

Vårens första kurs börjar på tordag: fortsättningskurs allmänlydnad.




Mmmm, njam njam!!!

3 comments:

Anonymous said...

NJa.. klurigt det här. Någon siames kommer jag inte ihåg.. Har iofs läst samhälle.. får man fråga vad du heter i efternamn, eller kanske vad du hette då? Kanske inte är i komvux-sammanhang vi setts?? Kan reta mig som bara den på sånt här, att man känner igen någon, men inte kan placera människan!! Lycka till med all träning!

Anonymous said...

Halloj!
Ja nu hoppas vi att våren kommer på riktigt!! Igår fick man allt lite vår känslor. Kul att läsa att det inte bara är min "gubbe" som tycker att uppehålls- väder = grill väder ;-)
Med Henke har jag inte tränat så mycket agility bara lite slalom, men jag är instruktör och håller i nybörjar agilitykurserna på min hemma klubb Burlöv.
Hoppas att ni kommer gilla det. Hör av dej om du vill ha några tips eller så.

Kram Emma & Henke

Anonymous said...

Klart vi kan ta en tur i Bokskogen, hur jobbar du??