Sunday, March 18, 2007

Hår, hår och hår igen

Är det fällningsdags eller vad? Här skulle man kunna fylla en icakasse om dan i alla fall, om man bara orkade...
Måste erkänna att jag inte vilat alls i helgen i princip, förutom lördagkväll då. Men jag har i alla fall tagit mina tillskott och lite extra c-vitamin, så det så! Lördagen startade med agilityträning på förmiddagen, lika kul som första gången. Men självklart ska jag ju börja krångla till det direkt för stackars Salsa och envisades med högerhandling när vi i princip aaldrig tränar med henne på höger sida om föraren. Så det blev ju lite krångligt för hundstackarn. Så fort jag insåg mitt misstag och körde vänster blev det mycket lättare. Skynda långsamt Görefält... Husse var med och tog bilder, och vissa blev faktiskt bra. Tack älskling!




Favvohindret än så länge: tunneln

Efter agilityn åkte jag in till Malmö och tog en shoppingrunda på hundutställningen. Ungefär som Kiviks marknad fast bara för vovvar, himmelriket! Fyndade godis, shampo, en väst till mig själv och det bästa av allt: en ny kudde till Salsa. Den här kan man bära i trappan själv utan att snubbla! Den är även mysig att sova på.


På söndagen var jag faktiskt på en hundfri kurs minsann, psykoprofylaxen. Det gick bättre än jag trott att sitta och flåsa i ett rum fullt med okända människor. Och så var det ju nästan värt pengarna bara att man fick se en underbar sjuttiotalsfilm där Gudrun Schyman föder barn med sin gubbe som har ryggskott och ligger bredvid och coachar henne *gapflabbar*

Efter det blev det i alla fall hundträning. Vi mötte upp Inka och Jane på Bulltofta och tränade vattenavlämningar. Eller, ja vad man nu ska kalla det. Det blev väl mer vattenlek av det hela för det vill man ju unna hunden efter en lång hård vinter (ähum) som de dessutom inte har träffats alls pga Inkas knä. Men mattarna var rätt nöjda efteråt och gott kaffe var det, tack Jane! Vi kom överens om att vara lite "tuffare" mot vovvarna nästa gång istället. Men nu får man väl gå och lägga sig i "hårstugan" så man kommer upp till jobb imorgon. Två veckor till påsklovet...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Sara! Ett litet tips gällande högerhandlingen: Börja träna detta utanför agilitybanan, lär henne att när du säger "höger" (eller "fel" som jag säger, den andra sidan är ju "rätt" sida...) så ska hon gå bakom dig och byta sida och fortsätta gå fot där (men säg förstås inte "fot"). Östen lärde sig det på en kväll, och efter att vi hade tränat fotgående ute ett tag så blev han trygg och säker där, vilket sen gjorde det högst okonstigt att hamna på den sidan i agilityn. Testa, det funkar!

Anonymous said...

Hej på er!
Hoppas att ni har haft en bra helg, med sol och storm ;-) Nu närmar sig påsk-lovet.... bara en vecka kvar. Lyckos dej!!!
Ha en riktigt bra vecka.
Kramar Emma & Henke